fredag 15. mai 2009

Kjøkkenhyllene - endelig!


Nå har jeg snakket en stund, men tenkt veldig lenge, på kjøkkenhyllene jeg ville ha opp! Jeg fant til slutt flotte hylleknekter fra Bruka Design hos AC Home (thank you Ann Christin!)


Jeg har hatt en stappet sjenk, som nå får puste litt mer. Kokebøkene og den stilige kjøkkenvekten har fått nytt hjem. Kokebøkene kan godt stå på øverste hylle altså, hvis noen lurer på om ikke det er upraktisk... :) Den ene gangen i året jeg bruker de, får jeg heller finne frem stolen og klatre litt. hehe. Det er ikke der jeg er mest kreativ for å si det sånn...

Men det hyggeligste av alt for meg personlig, er at disse grønne krukkene endelig er kommet frem i lyset igjen! Dette er krukker jeg har arvet av min farmor. Hun er fodt og oppvokst i Sveits, og flyttet til Norge da hun møtte min farfar. Hun tok med seg disse krukkene da (den sveitsiske versjonen av Norgesglass), og har stelt så pent med de i nesten 60 år! Jeg synes de har en nydelig farge, og er veldig dekorative med frø, te og pasta i.

Jeg er også happy med at jeg har fått frem noen av mine mange ulike blomstervaser. Vi har vaser i flere fulle skap, så alt som kan komme frem i lyset, letter skapplassen betraktelig! :) Liker litt kontrasten mellom de enkle grønne krukkene/glassene og krystall.

Så sånn ser det ut nå. Legg merke til rotehjørnet på sjenken... hehe. Småbarnslivet inviterer ikke akkurat til masse nips og snask som står fremme for å si det sånn. :)

Har dere noen tips til hva jeg kan gjøre mer med veggen tar jeg gjerne i mot!!! Har tenkt på tre hvite små rammer under nederst hylle. Bruka har noen fine hvite rammer som jeg har to av fra før.

2 kommentarer:

Den gamle stil-de svunne tider...VINTAGE sa...

Oi oi sååå flott det ble.Har ikke vært innom hos deg før.Artig at du bor ¨på Askøy du og.
Ser ut som du virklig kan interiør og har sansen. Skal legge deg til i mine favoritter jeg.

AC Home sa...

Heisann

Dette ble veldig fint syns jeg!! Syns absolutt ikke at du skal henge noe opp under hyllene, da kan det lett se rotete ut. Men det er nå min mening, syns du skal ha en ting eller to med sterk farve på oppå det og som bryter litt med de like høydene på tingene som står i hyllene. Et rødt hjelpeskrin fra Bruka hadde vært kult. Vet du forresten at Tine fra Tine K var på besøk i butikken forrige uke?? Det var utrolig kult!! Ha en super fin kveld-

Klem AC