torsdag 28. mai 2009

Drømmen om nytt lille-Kaimai-rom

Lille-kaimai sitt rom bærer veldig preg av at det også skal fungere som gjesterom, fordi vi bare har to soverom i leiligheten vår. Vi låner en gammel sprinkelseng fra svigermor, og to gamle BILLY-hyller i bøk fungerer som lekehyller... I det hele tatt, det er ikke et spesielt skjønt prinsesse-rom hun har... Jeg var på IKEA med en god venninne her om dagen, og begynte å spinne på tanken om å kjøpe nye møbler til lille snuppisen.
IKEA hadde denne serien HENSVIK som jeg likte veldig godt. Også er den praktisk, sprinkelsengen, fordi man kan ta vekk den ene siden. Vi har nemlig ikke plass til en juniorseng itillegg til gjesteseng inne på det knøtterommet tror jeg. Da kan kanskje denne fungere som en mellomløsning til vi en gang finner oss noe større. (*sukk* - elsker virkelig leiligheten vår, så det er trist å tenke på å flytte!)
Dessuten likte jeg så godt at den var LITT ornamental også denne sengen. Så med rosa sprinkelbeskytter med hvite prikker på og et nytt rosa sengeteppe på gjestesengen og litt annet småknask, så tror jeg absolutt at det kan bli en forbedring for lille-gullet.
Ja ja, det er lov å drømme hvertfall. Kaimai-mannen kan ikke forstå hvorfor vi må gjøre om på rommet hennes, for det "fungerer jo". :) 


Ellers tar jeg gjerne i mot tips på hvordan fornye denne trancherbenken på en fin måte! Jeg har ønsket meg nye tøffe/søte/kule knotter til å ha på skuffene. Men andre tips tas i mot med takk! :)


2 kommentarer:

AC Home sa...

Hei på deg

Dette ble flott!!Jeg har tips ang konsollen fra IKEA, En slik hadde jeg en gang. det tar vi senere i. Camilla jobber tidlig i dag, jeg kommer klokken 15:)
Deilig:))

Snakkes
AC

Elisabeth sa...

Vi har også rommet til lillegull som gjesterom, så dermed har hun en gedigen seng som hun kan ligge på tvers i.... Har rosa gardiner og rosa sengetøy og rosa lampe, så gjestene som kommer på overnatting føler de ligger midt i et rosa sukkerspinn! Amalie elsker rommet sitt, det er det viktigste.

Nå som vi har fått enda en liten bøtteknott, så MÅ vi få oss noe større. Selvfølgelig kan søsken dele rom, men jeg vet ikke om Magnus kommer til å trives i det rosa infernoet...

Må bare si at jeg synes det er utrolig merkverdig at du også bakte knekkebrød i dag. Oppskriften høres til og med lik ut, For et sammentreff.... Hadde vi begge bakt brød, så hadde det ikke vært så rart, men at begge baker knekkebrød er mer enn snodig. Hva er vel oddsen for det?