tirsdag 19. mai 2009

Peoner

Peoner er en av mine absolutt favorittblomster! De er veldig trendy for tiden, men jeg har virkelig elsket de blomstene siden jeg var liten jente og tuslet rundt i hagen til farmor og farfar. De hadde mange nydelige varianter av peoner, hvite, lyserosa og mørkere røde. De formerlig hang over støttene farfar hadde satt opp, og det bugnet med blomster!

Det hendte at farmor tok inn noen blomster og hadde de i en vase på bordet. Det var sommerstemning med en gang!


Så nå, når det er peon-sesong igjen, må jeg handle inn! 
Også får jeg så lyst til å fotografere. Disse er tatt med makrolinse.

Fire av bildene har jeg i ramme. Tre på veggen over sofaen, og et i en skjønn hvit Bruka-ramme på glasskapet vårt, også i stua.
Fargespillet blir jeg aldri lei av!




1 kommentar:

Elisabeth sa...

God kveld! Så arti at du også befinner deg ute i bloggverdenen. Fin blogg du har. Har snoket litt rundt her nå.

Jeg skal ned til Oslo 2-10 juni. Hører det er ca da du feirer bursdagen din i Bergen?? Lise fortalte det på Facebook. Du er ikke der?